Professional Motor Oy:n takuuehdot 1.2.2025 alkaen
Yleiset takuuehdot
Tuotteiden takuu määräytyy takuuehtojen mukaisesti. Takuu kattaa tuotteessa takuuaikana ilmenevät materiaali- ja valmistevirheet mutta ei normaalista kulumisesta, asennus- tai käyttövirheestä tai ulkoisesta tekijästä johtuvia vaurioita.
Professional Motor Oy myymien tuotteiden takuu on kaksi vuotta kuluttajakäytössä tai yksi vuosi ammattikäytössä. Tässä tarkoitettua ammattikäyttöä ovat mm. taksi, kuljetus, urakointi, maansiirto- ja maatalouskäyttö. Mikäli tuotteen loppuasiakas on yritys, käsitellään sitä takuuehdoissa ammattikäytön mukaan. Mikäli tuote myytiin yritykselle, esimerkiksi autokorjaamo, joka kiinnitti tuotteen kuluttaja-asiakkaan tuotteeseen, sovelletaan kuluttajakäytön mukaisia takuuehtoja.
Professional Motor Oy voi tutkia takuun edellytykset itse tai toimittaa tuotteen edelleen kolmannelle osapuolelle takuukäsittelyä varten.
Professional Motor Oy:llä on oikeus valintansa mukaan korjata virheellinen tuote, toimittaa korvaava tuote, myöntää virhettä vastaava hinnanalennus tai palauttaa kauppahinta.
Asiakkaan on tarkastettava tuote huolellisesti heti sen toimituksen jälkeen. Reklamaatio virheellisestä tuotteesta tai toimituksesta on tehtävä Professional Motor Oy:lle kirjallisesti ilman aiheetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Professional Motor Oy:n vahingonkorvausvastuun enimmäismäärä on kaikissa tapauksissa virheellisen, puutteellisen tai viivästyneen tuotteen arvonlisäverottoman hinnan määrä. Professional Motor Oy ei vastaa mistään tulon tai voiton menetyksestä tai muusta välillisistä tai epäsuorista vahingoista tai kolmannelle osapuolelle aiheutuvista vahingoista.
Korvaamme virheen myymässämme tuotteessa, mutta emme siitä aiheutuneista seurannaisvaurioista, kuten seisontapäiviä, ansionmenetystä, matkakuluja, rahteja, päivärahoja, ylityötä tai korjauksia. Mikäli reklamaatio johtaa tuotteiden palautukseen meille, vastaamme tällaisesta palautuksesta aiheutuvista kuluista.
Mikäli tuote on ostettu muulta kuin Professional Motor Oy:ltä, vaikkakin se kuuluisi Professional Motor Oy:n edustamiin tuotemerkkeihin, emme käsittele takuuanomusta tai ole korvausvelvollisia.
Mikäli tuotteen vahingoittuminen johtuu muusta kuin itse tuotteessa olevasta syystä (Esimerkiksi alhainen öljynpaine, ahtoilmavuodot, likainen öljy, likainen tuloilma), ei takuu korvaa tuotteen vaurioitumista.
Takuumenettely ja korvaukset
Virheestä on reklamoitava 14 päivän kuluessa virheen havaitsemisesta. Takuunanomuksen osalta on lähetettävä Professional Motor Oy:lle takuuanomus, joka on toimitettava 14 päivän kuluessa virheen havaitsemisesta. Asiakkaan tulee säilyttää muut takuuanomuksen kohteen korjaukseen käytetyt osat takuukäsittelyn ajan ja palauttaa ne pyydettäessä Professional Motor Oy:lle tutkittavaksi.
Takuuanomus käsitellään Professional Motor Oy:n ja alkuperäisen ostajan välillä. Professional Motor Oy ei käsittele takuuanomuksia kolmansien osapuolien kanssa, jotka eivät liity alkuperäiseen kauppasuhteeseen.
Korvattaviin kustannuksiin ei lähtökohtaisesti hyväksytä ajoneuvon vian etsinnästä aiheutuvia kustannuksia, vaikka vian aiheuttaja olisi takuun piiriin kuuluvan tuotteen virheellisyys.
Matkakuluja, sijaisautoa ja muita vastaavia välillisiä tai epäsuoria kustannuksia ei korvata.
Takuuanomus tulee täyttää huolellisesti ja toimittaa Professional Motor Oy:lle
Takuuanomukseen tulee liittää:
Tuotteen tilaustiedot ja dokumentit
Selvitys tuotteen asennuksesta (tehnyt yritys, työmääräys tai laskukopio, joka osoittaa myydyn tuotteen aiemman asennuksen).
Takuuanomuksessa tulee ilmoittaa erikseen, mikäli asiakkaalla on muita takuukäsittelyssä huomioitavia asioita.
Asiakkaan tulee toimittaa tuote Professional Motor Oy:lle tutkittavaksi. Tuotteet ennenaikainen hävittäminen estää sen hyväksymisen takuun piiriin.
Asiakkaan on varmistettava, että sen Professional Motor Oy:lle toimittaman tuotteen mahdollisesti sisältämät asiakkaan tai kolmannen tahon tiedot on asianmukaisella tavalla varmuuskopioitu ja/tai poistettu. Professional Motor Oy ei vastaa tiedoista, jotka mahdollisesti häviävät takuutarkastuksessa.
Tutkimuksen yhteydessä tuote voidaan joutua purkamaan tai rikkomaan. Professional Motor Oy ei ole velvollinen korvaamaan tästä aiheutuvaa vahinkoa, jos virhe ei kuulu takuun piiriin.
Professional Motor Oy:llä on oikeus hävittää tuote, jota asiakas ei ole noutanut 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakkaalle on ilmoitettu siitä, ettei virhe kuuluu takuun tai virhevastuun piiriin ja tuote on noudettavissa. Professional Motor Oy:llä on oikeus periä hävittämiskulut asiakkaalta.
Hyväksytyn takuuanomuksen hyvitysohjeet toimitetaan hyväksytyn takuuanomuksen mukana.
Yhteystiedot:
Professional Motor Oy
020 730 5440 / 017 581 0830
www.professionalmotor.fi
E-mail: myynti@professionalmotor.fi